
Servicii de prelucrare a fondurilor arhivistice

Se adresează instituțiilor publice, agenţilor economici în funcţiune sau unităţilor aflate în procedură de lichidare judiciară.
- În acest sens lucrările executate sunt:
- Constituirea documentelor în unităţi arhivistice (dosare) după ordonarea acestora pe criteriile: cronologic, tematic, alfabetic (în cazul dosarelor de personal), geografic, pe corespondenţi, nominal etc.
- Legarea unităţilor arhivistice (dosarelor) în coperţi, inscripţionarea elementelor de cotă, numerotarea şi certificarea acestora.
- Întocmirea computerizată a instrumentelor de evidenţă a unităţilor arhivistice (inventar arhivistic) pe criteriile enunţate la punctul nr.1 în funcţie de termenele de păstrare şi având la bază Nomenclatorul Arhivistic.
- Formularea de propuneri pentru întocmirea nomenclatorului sau actualizarea acestuia.
- Inventarierea unităţilor arhivistice în vederea întocmirii lucrării de selecţionare şi eliminării documentelor care nu prezintă importanţă istorică sau practică şi care şi-au îndeplinit termenul de păstrare.
- Acordarea de asistenţă în vederea aprobării lucrării de selecţionare.
- Acordarea de asistenţă în vederea depunerii documentelor cu termen de păstrare permanent la Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale.
- Selecţionarea şi eliminarea acelor documente care şi-au îndeplinit termenele de păstrare sau nu prezintă importanţă practică ori istorică.